wtorek, 27 października 2020

4 b: Ćwiczenia w odmianie przez przypadki.

 Kochani,

dziś zabieramy się za ćwiczenia w praktyce. Zanim zaczniecie przypomnijcie sobie przypadki i ich pytania. Mam dla Was małą podpowiedź w postaci zdania do zapamiętania. Zapiszcie je pod wczorajszym tematem. 


Mama

Mianownik

kto? co?

Dała

Dopełniacz

kogo? czego?

Cytryny

Celownik

komu? czemu?

Bo

Biernik

kogo? co?

Nie

Narzędnik

z kim? z czym?

Miała

Miejscownik

o kim? o czym?

Wanilii

Wołacz

o (ty mój!)

Wyrazy w zdaniu Mama Dała Cytryny Bo Nie Miała Wanilii rozpoczynają się na kolejne litery przypadków, może Wam to pomoże w zapamiętaniu kolejności. 

A teraz ćwiczenia:) 

Otwórzcie ćwiczenia na str. 14 i zróbcie zadania z działu o rzeczowniku. Możecie sobie rozłożyć zadania na dwa dni. Jutro nie mamy polskiego w planie i w czwartek sprawdzimy sobie ćwiczenia na online. w czwartek spotkamy się jeszcze na Meet Videokonferencje. Zaproszenie przyjdzie na maila szkolnego. 

Miłego dnia!

M. 

16 komentarzy:

  1. Alicja obecna widzimy się w czwartek

    OdpowiedzUsuń
  2. Alan Oleszkiewicz Obecny

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapoznałem sie, Tomasz P.

    OdpowiedzUsuń
  4. jan słaby mjałem awarj
    ę komputera i nie było mnie no polskim

    OdpowiedzUsuń