środa, 20 maja 2020

Cud natury

Moi Drodzy,
po krótkim wypadzie do świata sztuki inspirowanej życiem codziennym zapraszam na spotkanie z naturą. Wiersz, który dziś przeczytacie jest bardzo na czasie, bo prezentuje wiosnę. A Ci z Was, którzy mają szczęście mieć ogródek lub działkę, będą mogli na własnej skórze doświadczyć tego, o czym mówi podmiot liryczny.

Otwórzcie podręcznik na str. 264  i zapoznajcie się z bardzo lekko, dzięki swojej rytmiczności, czytającym się wierszem Rymkiewicza. 
Czas na czytanie.... 







Ok, już przeczytane zapewne. Zatem zapiszcie temat: W ogrodzie życia. 

Stwórzcie notatkę, która będzie odpowiedzią na pytanie 1, 2,3,4,5. 
Podpowiedzi: 
zad. 1. - zwróćcie uwagę na charakterystyczny stan roślinności wiosną - zakwitanie.
zad. 2. - zwróćcie uwagę na to, jak piękne są drzewa według podmiotu lirycznego; złamana gałązka nie robi już takiego wrażenia, to roślina "po przejściach"
zad. 3. - zasugerujcie się tematem naszej lekcji
zad. 4 - jeśli dobrze zinterpretujecie zad. 3, to łatwo wam będzie wyjaśnić symbolikę ciemności i światła (zwykle ciemność ma konotacje negatywne, a światło pozytywne, pamiętajcie o tym)
zad. 5. - zakończenie wiersza to dwa ostatnie wersy, zatem do czego zachęca nas podmiot liryczny?

Na pewno sobie poradzicie z tymi zadaniami. Sprawdzimy je jutro na lekcji online. 
Pozdrawiam ciepło
M. 

8 komentarzy: