po krótkim wypadzie do świata sztuki inspirowanej życiem codziennym zapraszam na spotkanie z naturą. Wiersz, który dziś przeczytacie jest bardzo na czasie, bo prezentuje wiosnę. A Ci z Was, którzy mają szczęście mieć ogródek lub działkę, będą mogli na własnej skórze doświadczyć tego, o czym mówi podmiot liryczny.
Otwórzcie podręcznik na str. 264 i zapoznajcie się z bardzo lekko, dzięki swojej rytmiczności, czytającym się wierszem Rymkiewicza.
Czas na czytanie....
Ok, już przeczytane zapewne. Zatem zapiszcie temat: W ogrodzie życia.
Stwórzcie notatkę, która będzie odpowiedzią na pytanie 1, 2,3,4,5.
Podpowiedzi:
zad. 1. - zwróćcie uwagę na charakterystyczny stan roślinności wiosną - zakwitanie.
zad. 2. - zwróćcie uwagę na to, jak piękne są drzewa według podmiotu lirycznego; złamana gałązka nie robi już takiego wrażenia, to roślina "po przejściach"
zad. 3. - zasugerujcie się tematem naszej lekcji
zad. 4 - jeśli dobrze zinterpretujecie zad. 3, to łatwo wam będzie wyjaśnić symbolikę ciemności i światła (zwykle ciemność ma konotacje negatywne, a światło pozytywne, pamiętajcie o tym)
zad. 5. - zakończenie wiersza to dwa ostatnie wersy, zatem do czego zachęca nas podmiot liryczny?
Na pewno sobie poradzicie z tymi zadaniami. Sprawdzimy je jutro na lekcji online.
Pozdrawiam ciepło
M.
Monika B 8B obecna
OdpowiedzUsuńOskar Więckowski obecny
OdpowiedzUsuńBruno Derecki 8b obecny
OdpowiedzUsuńKonrad Dębicki 8B
OdpowiedzUsuńMarcel Mażol 8b obecny
OdpowiedzUsuńMarika K 8b obecna
OdpowiedzUsuńAnita M 8b obecna
OdpowiedzUsuńAmelia K 8b obecna
OdpowiedzUsuń