poniedziałek, 25 maja 2020

"Kto czyta książki, żyje podwójnie" (U. Eco)

Kochani, jak po weekendzie? pogoda taka sobie pół na pół, jak mawia klasyka filmu z Bollywood "Czasem słońce, czasem deszcz" ;) Mimo wszystko mam nadzieję, że baterie naładowane, a bliska perspektywa wakacji nie rozleniwia Was za bardzo:D Zaprosiłam na dzisiejszą lekcję gościa...

Macaulay Culkin / Richard Tyler
Kojarzycie go? Jeśli nie, to po tym zdjęciu już na pewno;)
Home Alone - galeria zdjęć - filmweb
Tak, tak to bohater filmu "Kevin sam w domu" czyli Macaulay Carson Culkin. 
Aktor zasłynął rolą dzieciaka, który przechytrzył złodziei, ale zagrał też główną postać w ekranizacji powieści "The Pagemaster" ("Władca księgi"). 
Zapowiada się ciekawie. Film przygodowy (mówiliśmy na ostatniej lekcji, jakie cechy ma ten gatunek filmu) z elementami fantastycznymi i animacjami. Jeśli uda Wam się dotrzeć do całego filmu, warto zobaczyć. Może poczujecie się jeszcze bardziej zachęceni, gdy przeczytacie fragment w podręczniku na str. 288-290. Mam nadzieję, że zechcecie sięgnąć nie tylko po film, ale również po książkę. To takie połączenie Harry'ego Pottera z Indianą Jonesem, które staje się udziałem tchórzliwego chłopca. A wszystko zaczyna się od burzy w bibliotece... 
Zanim całkiem pochłonie Was książkowa lub filmowa przygoda wykonajcie kilka zadań. 

Zapiszcie temat: Co nam daje czytanie książek?
Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście - przeczytajcie fragment na str. 288-290, a następnie przepiszcie do zeszytu informację czym jest adaptacja (str.291). 
Zmęczeni? Mam nadzieję, że nie ;) Bo dopiero się rozkręcamy. Czeka na Was jeszcze zad. 2 i 3 str. 290 oraz zad. 7 str. 291. 
Zachęcam Was również do zastanowienia się nad zadaniem 8. Jeśli macie taką książkę, która pochłonęła Was bez reszty, dajcie koniecznie znać. Kiedy ja byłam w Waszym wieku zaczytywałam się w "Ani z Zielonego Wzgórza". Moim marzeniem było wyjechać na Wyspę Księcia Edwarda. A zaraz potem przyszły "Legendy o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu". Potem Szekspir, a potem... No dobrze nie będę Was zanudzać swoimi lekturami, bo chyba zabrakłoby miejsca w poście. 
Podsumowując, jakie są zalety czytania? Mnóstwo! Relaks, rozwijanie wyobraźni, nabywanie umiejętności językowych, uśmiech, łzy, zachwyty i rozczarowania. Jak zauważa Umberto Eco - pisarz, literaturoznawca i filozof "Kto czyta książki, żyje podwójnie" - czytanie sprawia, że nasze żyje staje się ciekawsze, bogatsze i możemy bezkarnie uczestniczyć w historiach, w których nigdy nie mielibyśmy okazji brać udziału. 
Zatem Moi Drodzy - niech książki będą z Wami!
Dobrego tygodnia
M. 
PS. A zapomniałabym! Notatkę z dzisiejszej lekcji przesyłają mi osoby, których imię zaczyna się na A :)

źródło fotografii: filmweb.pl

12 komentarzy: