poniedziałek, 18 maja 2020

Gdyby tak stworzyć maszynę do dobrych uczynków.

Drodzy Szóstoklasiści, 
napisałam tytuł posta i od razu pomyślałam, że w zasadzie taka maszyna istnieje. Domyślacie się co, a raczej kto nią jest? 
Zostawiam Was z tym pytaniem, a tymczasem przenosimy się do podręcznika . Rozpoczynamy nowy dział i przyjrzymy się obrazowi pt. "Maszynka do wytwarzania dobrych uczynków". 

Spójrzcie na obraz i odpowiedzcie na pytania: 
1) Kto i w jaki sposób został przedstawiony na obrazie - a skoro są to osoby w różnym wieku i w większości smutne - to co to może oznaczać?
2) Do czego podobna jest maszyna przedstawiona na obrazie?  
3) Czy uważacie, że taka maszyna załatwiłaby sprawę? Czy maszyna może zastąpić człowieka? I w ogóle jak taka maszyna miała by działać?

Pomyślicie - dużo pytań. Ale po to jest sztuka. Stawia nam pytania, a my, próbując na nie odpowiedzieć, dowiadujemy się czegoś o sobie. Taki myk. 

Dziś nic nie odsyłacie, po prostu poświęćcie chwilę na kontakt ze sztuką. Sprawdźcie też w dzienniku, czy nie pojawiły się u Was jakieś braki, minusy do poprawienia. Wciąż czekam na prezentacje o muzyce. Do środy daję czas na uzupełnienie braków. 

Pozdrawiam i życzę dobrego tygodnia.
M. 

24 komentarze:

  1. Hanna W. 6e obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Adam Talarczyk 6e Obecny

    OdpowiedzUsuń
  3. Obecny Maciej J

    OdpowiedzUsuń
  4. Ignacy Babkinis Obecny

    OdpowiedzUsuń
  5. Ola K. obecna 6e

    OdpowiedzUsuń
  6. Łukasz obecn

    OdpowiedzUsuń
  7. Obecna Nikola Wojczuk

    OdpowiedzUsuń
  8. Przemek W obecny

    OdpowiedzUsuń
  9. Obecna Marcelina D klasa 6e

    OdpowiedzUsuń
  10. Amelia K. 6e obecna

    OdpowiedzUsuń
  11. Karol Żardecki 6e obecny

    OdpowiedzUsuń
  12. Martyna O. 6e obecna

    OdpowiedzUsuń
  13. Anna K, 6e obecna

    OdpowiedzUsuń
  14. Obecny Bartosz S.

    OdpowiedzUsuń