po krótkim wypadzie do świata sztuki inspirowanej życiem codziennym zapraszam na spotkanie z naturą. Wiersz, który dziś przeczytacie jest bardzo na czasie, bo prezentuje wiosnę. A Ci z Was, którzy mają szczęście mieć ogródek lub działkę, będą mogli na własnej skórze doświadczyć tego, o czym mówi podmiot liryczny.
Otwórzcie podręcznik na str. 264 i zapoznajcie się z bardzo lekko, dzięki swojej rytmiczności, czytającym się wierszem Rymkiewicza.
Czas na czytanie....
Ok, już przeczytane zapewne. Zatem zapiszcie temat: W ogrodzie życia.
Stwórzcie notatkę, która będzie odpowiedzią na pytanie 1, 2,3,4,5.
Podpowiedzi:
zad. 1. - zwróćcie uwagę na charakterystyczny stan roślinności wiosną - zakwitanie.
zad. 2. - zwróćcie uwagę na to, jak piękne są drzewa według podmiotu lirycznego; złamana gałązka nie robi już takiego wrażenia, to roślina "po przejściach"
zad. 3. - zasugerujcie się tematem naszej lekcji
zad. 4 - jeśli dobrze zinterpretujecie zad. 3, to łatwo wam będzie wyjaśnić symbolikę ciemności i światła (zwykle ciemność ma konotacje negatywne, a światło pozytywne, pamiętajcie o tym)
zad. 5. - zakończenie wiersza to dwa ostatnie wersy, zatem do czego zachęca nas podmiot liryczny?
Na pewno sobie poradzicie z tymi zadaniami. Sprawdzimy je jutro na lekcji online.
Pozdrawiam ciepło
M.
Marcel Iwaszczyszyn 8a obecny
OdpowiedzUsuńSamanta N. 8a obecna
OdpowiedzUsuńMalazdra Fabian
OdpowiedzUsuńRafał J. 8a
OdpowiedzUsuńLaura Cz. 8A obecna
OdpowiedzUsuńSonia N. 8a obecna
OdpowiedzUsuńTytus Brzeziński 8a - obecny
OdpowiedzUsuńAngelika K. 8a - obecna
OdpowiedzUsuńOliwia Brzozowicz 8a obecna
OdpowiedzUsuńWiktor M. 8a
OdpowiedzUsuńJeremi Wyrwas 8a obecny
OdpowiedzUsuńJulia G 8A obecna
OdpowiedzUsuń